Ölands Jul!!

Jul, Jul, Strålande Jul... Nja ja vet inte de já men lite trevligt har det juw varit iaf
Jag tillbringade Julafton med Far min hemma hos mig med lite lax å potatis, sill och rödbetssallad...Vi kollade på 2 filmer och öppnade paket, ganska mysigt faktiskt...man måste juw vara till stöd för sin gamke Far ibland hi hi

Juldagen tog jag bussen till Öland vid 14:10 från City Terminalen i Sthlm. Skum snubbe i kostym brevid käkade köttpirog och drack Julmust ur glas å hade sin bärbara i knät hela resan. Han klev på i Eskilstuna och inte förens vi passerar Söderköping öppnar han munnen å börjar samtala med mig, sedan pratar vi hela vägen till Kalmar. Trevli snubbe de där...

Har shoppat igår och idag-nu är jag pank ska göra ett våldsamt uttag på banken när jag återvänder till Sthlm.
Har införskaffat, 1 ny jacka, 1 halsduk, 1 par jeans, 1 fleecetröja, 1 kofta, 1 cardigan, 2 par trosor, 1 st bh, 1 par vantar, 1 top, 1 limpa cigg, 3 filmer men dock inga skor, vi letade förgäves >(

Vi smarrade lunch på ett sushihak som hette kama- sushi. Fram till denna dag har jag inte ätit sushi men nu njöt jag! Det är nog så att man måste prova några gånger innan man fattar tycke för denna välsmakande rätt.


Mer el om jag kommer på något mer så skriver jag snart igen, detta va bara en liten uppdatering till Dig John, (eftersom du nog är den ända som läser detta) haha'

Pussilago <3


Några roliga ord och dess förklaringar:

pruttjutsi- kamp av pruttar mot ansikte (vilket jag aldrig utövat)
frysrys- ilningar av kyla el. känsla som ger gåshud

Kommentarer
Postat av: John

mwhahahaha pruttjutsi XD



tack för uppdateringen, sitter och snor nät av nån granne såhär på natten. :)

2008-12-28 @ 01:47:09
URL: http://smithies.blogg.se/
Postat av: Johanna

hehe, bra idé! Höres i morgon!

2008-12-29 @ 16:53:18
URL: http://fiffiluran.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0