Hårda ord!!

Har egentligen ingen aning om varför jag bloggar
men någon stans är väl syftet att kanske skapa ett forum för mig själv där jag kan rannsaka
mina egna tankar och funderingar. Just nu står det still i huvudet efter en rad olika händelser under den senaste veckan. Det har väl så smått börjat ta en vändning och jag börjar förstå mig själv.

Ganska befriande känsla att veta var man står och vad man vill. Kanske inte är helt nöjd med situationen jag har satt mig i men hoppas att omvärlden har förståelse och att mina ord har varit och kommer att förbli sanna. Vill inte förvirra och sätta andra i ett känslokaos och heller inte i det stora som i folkmun kallas "sorg".

Varför jag tar upp detta är för att jag under en period varit ganska känslokall och har sårat några som inte förtjänar detta. Det har aldrig varit mitt uppsåt och det finns nog inga ord som kan rättfärdiga mitt beteende. Vill få ett slut på mina obehärskade uttalanden och se till att få lite struktur i mina konversationer.

Kommer från och med nu att vara mer eftertänksam innan jag kläcker ur mig ett och annat och förhoppningsvis skapa en bättre stämning.

Oj oj, starka ord. Funderar på om jag kanske har utsatt mig själv för någon sorts trauma. Men det är i så fall självförvållat kan jag tycka.

Ska nog ta ett break och ta hand om mig och mina funderingar! Kanske rentutav inte tänka så mycket alls. Vill förlika mig med tanken att jag duger som jag är och att det kommer en tid för oss alla där vi känner "lycka". Är ganska lycklig, tror jag men det är något som gnager i mig, behöver reda vad det är, sen är jag förhoppningsvis "ren" i mina tankar och kan starta om på ruta nr.1.

Nu har det blivit dags att säga god natt. Ska borsta gaddarna och stänga ner datorn för att krypa ner i min säng och drömma om ingenting. Eller vem vet kanske an fin dröm jag inte drömt om på länge. Blir nog den om "Fabian", den där illusionen om äkta kärlek som han inbringar!! he he, nej jag bara yrar, klockan är alldeles för mycket, jag är trött och ska nog lägga mig omedelbums!

Pussilago


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0